Ny publikasjon i vitenskapelig tidsskrift

I samarbeid med Dr.Gary Slater, Dr.Eric Helms, Dr.Brad Dieter, Damian Marsh og Gregory Shaw publiserte vi nylig en studie i tidsskriftet Frontiers. Temaet var energioverskudd og optimalisering av muskelvekst. Mye av forskningen har blitt dedikert til √• optimalisere proteininntak for muskelvekst, men lite har blitt dedikert til √• finne ut av hvordan man man optimaliserer energiinntaket noe som er en viktigere faktor n√•r m√•let er √• bygge muskler. Vi g√•r igjennom flere ting i denne studien og diskuterer blant annet hvor mye energiinntaket b√łr ligge p√•, hvor den ekstra energien b√łr komme fra og n√•r den b√łr konsumeres.

ABSTRAKT
Styrketreninger ofte foreskrevet for √• styrke styrke / kraftkvaliteter og oppn√•s gjennom forbedret neuromuskul√¶r rekruttering, fibertypeovergang og / eller skjelettmuskelhypertrofi. Hastigheten og mengden muskelhypertrofi assosiert med styrketrening p√•virkes av en lang rekke variabler, inkludert treningsprogrammet, treningserfaring, kj√łnn, genetisk disposisjon og ern√¶ringsstatus til den enkelte. Forskjellige kostholdsanbefalinger er blitt foresl√•tt for √• p√•virke muskelhypertrofi, inkludert manipulering av proteininntak, kosttilskudd og et energioverskudd. Selv om nyere forskning har gitt betydelig innsikt i optimalisering av proteininntak i kostholdet og anvendelse av evidensbaserte kosttilskudd, er det spesifikke energioverskuddet som kreves for √• √łke muskelhypertrofi, ukjent. Imidlertid er det klare bevis for en anabol stimulans fra et energioverskudd selv uten styrketrening. Vanlige anbefalinger er ofte kun basert p√• antatt energi lagret i vevet som blir akkumelert. Dessverre unnlater en slik anbefaling og ta hensyn til andre energikostbare prosesser forbundet med muskelhypertrofi, de akutte metabolske justeringene som oppst√•r som respons p√• et energioverskudd, eller individuelle nyanser som treningserfaring og energistatus hos individet. Gitt den tvetydige karakteren av disse beregningene, er det ikke overraskende √• se omfattende anbefalinger om energibehov. Disse estimatene har aldri blitt validert i en styrketrenings populasjon for √• bekrefte den «optimale mengden» for et energioverskudd som optimaliserer muskelvekst relativt til fettmasse.Denne gjennomgangen g√•r ikke bare igjennom p√•virkningen av et energioverskudd p√• utfallet av styrketrening, men utforsker ogs√• andre relevante sp√łrsm√•l, inkludert «hvor mye skal energiinntaket √łkes,» «hvor skal denne ekstra energien komme fra,» og «n√•r b√łr denne ekstra energien inntas». Flere hull i litteraturen blir identifisert, med h√•p om at dette vil stimulere videre forskningsinteresse p√• dette omr√•det. √Ö ha en bredere forst√•else av disse problemene vil hjelpe ut√łvere med √• etablere kostholdsstrategier som letter tilpasningen av styrketrening, mens de ogs√• tar opp andre viktige ern√¶ringsrelaterte problemer som optimalisering av forbruk og restitusjon. Praktiske problemer som styring av metthetsf√łlelse n√•r du pr√łver √• √łke energiinntaket, blir ogs√• adressert.

Fullteksten kan leses her: Is an Energy Surplus Required to Maximize Skeletal Muscle Hypertrophy Associated With Resistance Training